Blog

Socialmedia Cheatsheet

Het aantal socialmedia platformen waar je als zakelijke gebruiker op actief kunt zijn groeit bijna dagelijks. Maar je hoeft niet op alle platformen actief te zijn, allen daar waar jouw (potentiële) klanten zijn en jou ook verwachten aan te treffen. Maar dan? wat dan? In onderstaande cheatsheet van 360i zie je van maar liefst 8 van de grote platformen wie er zijn, wat je er kunt doen, enz, enz…

some-cheatsheet

Lees meer

Vaarwel Orkut

Socialmedia platformen komen en gaan. Het eertijds nog behoorlijk veelbelovende Orkut, gaat geheel verdwijnen. Wie op de voorgaande link klikte en dacht: “Hé, G+ kloon!” heeft gelijk, Orkut is eigendom van Google en werd enige tijd geleden daar al grotendeels mee gelijk getrokken. Maar orkut had, naast de verdwaalde socialmedia allesaanmelder zoals ondergetekende, alleen nog maar

Lees meer

Hoe maak je de perfecte post op (w)elk socialmedia platform

Socialmedia is voor de meeste bedrijven tegenwoordig geen onbekend terrein, tenminste, de meesten hebben er inmiddels al van gehoord. Veel daarvan zijn ook actief geworden op socialmedia en doen daar hun best om (potentiële) klanten aantrekkelijke content te bieden die hen moet verleiden tot volgen, likken, pinnen, viewen, etc etc etc. maar met al die verschillende platformen is het soms onduidelijk hoe het eigenlijk ‘heurt’ op dat platform. Onderstaande infographic verteld je per platform de ‘perfecte’ post op te stellen.

Lees meer

Realiteit is altijd vreemder dan fictie

Fictie is in staat om de meest fantastische verhalen tot leven te wekken, maar vanmorgen vond ik een site die maar weer eens bewijst dat de realiteit altijd vreemder is dan fictie ons doen kan geloven. En Google heeft daar een perfecte tool voor: Streetview. Maar om nu zelf de hele dag te gaan zoeken naar die vreemde alledaagse situaties die je tegen zou kunnen komen, daar ben ik eerlijk gezegd te lui voor. Daarom was ik wel erg blij met het werk van Jon Rafman en zijn site http://9-eyes.com/

Lees meer

Blekko zoekt het in de url slashtags

In het overzicht van zoekmachines die bestaan naast Google en Bing presenteer ik julie vandaag een beta: Blekko. Blekko heeft haar zoekengine opgebouwd rond een onderwerp dat door search engine optimalisatie brede ingang heeft gevonden: leesbare url’s. Doordat steeds meer websites opgebouwd werden rond databases kregen url’s op een gegeven moment het uiterlijk van computercodes. Allemaal /, #, _, 12233, id’s en andere voor leken onbegrijpelijke taal. Een wijziging in Google algoritme zorgde er al snel voor dat die database url’s werden hergeschreven tot leesbare url’s waarin informatie stond die voor ons gebruikers van nut is.

Lees meer

Het genot van een nieuwe Mac

Vandaag heb ik een nieuwe (tweedehands) MacBook Pro gekocht van een House muzikant in Nijmegen. Mijn eigen MacBook Pro begon zelfmoord te plegen. Na jaren trouwe dienst hielden de ventilatoren ermee op. Ik kon nog wel doorwerken, maar steeds regelmatiger hield hij er plots mee op en bevroor alles. Of nog erger, hij sprong opeens op zwart. En omdat ik hem dagelijks nodig heb was ter reparatie aanbieden niet de oplossing. Daarnaast heb ik hem al een hele tijd, dus een nieuwe, snellere was welkom.
Dus de laatste tijd was ik regelmatig op Tweedehandsmac.nl te vinden.
Daar vond ik een nieuwe MacBook Pro die aan mijn wensen voldeed. Iets sneller, iets nieuwer, grotere harde schijf en tweemaal zoveel intern geheugen. Bod gedaan dat werd geaccepteerd en opgehaald.

Lees meer

Het Google Streetview colatruck mysterie

Iedereen kent ondertussen Google Streetview toch wel, die -omstreden- tool om in een soort 3d omgeving door je dorp of stad te struinen. Daar is de laatste dagen redelijk wat rumour over; nee; ik doel niet op de privacy issues in Duitsland en nu ook Tjechië, maar over een colatruck die mysterieus van merk verandert.

Kijk maar eens naar onderstaand beeld dat je op deze url kunt vinden:

Lees meer