Twitter test 'InTweet-Polling' als nieuw cardtype

Ik ben een fan van de vele mogelijkheden die Twitters Card technologie biedt. Als je een website hebt, dan kun je gratis gebruik maken van de standaard cards, maar adverteerders hebben meer card-opties (en iedereen kan tegenwoordig voor een klein bedrag al adverteerder zijn). Dus eigenlijk hebben we allemaal de beschikking over deze tools. Recent liet ik al een voorbeeld zien hoe je een auto kon samenstellen in een tweet, vandaag ontdekte ik dat Twitter ‘Polling’ aan het onderzoeken is.

Schermafbeelding 2014-09-25 om 08.29.03

De test werd ontdekt door TheNextWeb, die zagen een tweet die je hierboven als schermafbeelding ziet. Als je de tweet echter embed, dan werkt hij niet; dus om het in actie te zien moet je hieronder in de tweet even op de tijdcode klikken.

Dan zie je dat onder de tweet een vraag komt met twee antwoordmogelijkheden, klik je op een antwoord, dan opent zich een laag met een tweet om jouw keuze te delen:

Schermafbeelding 2014-09-25 om 08.35.25

Als je die laag sluit, je hoeft de tweet niet echt te versturen, dan zie je dat je de stats van de vraag krijgt:

Schermafbeelding 2014-09-25 om 08.35.37

In dit voorbeeld gaat om sport, maar je zou dit als merk/ product ook heel goed in kunnen zetten om de interactie met je publiek aan te gaan. Omdat zij vervolgens weer de vraag doordelen met hun volgers krijgt je tweet/ vraag/ actie zo een sneeuwbaleffect binnen een relevante doelgroep!

Combineer je het in eerste instantie met een promoted actie, dan betaal je in eerste instantie wel voor de distributie (bereik creëren), maar daarna krijg je de sneeuwbal cadeau…

 

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 comments on “Twitter test 'InTweet-Polling' als nieuw cardtype”

  1. Pingback: Twitter blaast muziek in je timeline opnieuw leven in met card uitbreiding | Herman vindt…

  2. Pingback: Twitter test 'InTweet-Polling' als nieuw cardty...

Comments are closed.