Twitter test inline 'Abonneer'-knop voor bijv nieuwsbrieven

Twitter cards laten steeds meer mogelijkheden zien om geheel binnen een tweet acties adf te ronden. Twitter wordt daarmee een steeds volwaardig platform voor niet alleen ‘broadcasting’, maar ook voor conversies! Op twittermania schreef ik er al veelvuldig over, en ook hier besprak ik al enkele nieuwe cards zoals de BurBerry test eerder deze maand. Vandaag zag ik een nieuwe card, of eigenlijk een uitgebreidere toepassing van een bestaande card, die het mogelijk maakt om je te abonneren op een digitale uiting geheel binnen de tweet.

newsletter

De nieuwe toepassing is een variant van de al eerder op de maniakale site besproken Direct Response Card. In onderstaande afbeeldingen zie je die toegepast op het abonneren op een nieuwsbrief:

longread1

 

Als je in dit voorbeeld op de ‘SubScribe’-knop klikt kom je op de stand alone versie van de tweet:

longread2

De tool herkent je omdat je emailadres gekoppeld is aan je Twitteraccount (de adverteerder krijgt die dus niet!), door op abonneer te klikken schrijf je jezelf direct, zonder tussenkomst, in op de nieuwsbrief. En zoals iedere marketeer weet is elke stap die je wegneemt in de conversiefunnel een grotere response rate.

Ook op het web werkt dat perfect:

Schermafbeelding 2014-06-28 om 09.51.11

Maar als embed niet, je moet namelijk ingelogt zijn op Twitter om je te laten herkennen:

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •