Twitter hart zorgt voor 6% toename gebruik

Twitter kan dan volgens velen een ‘probleem’ hebben met het aantrekken en vasthouden van nieuwe gebruikers, maar het is tevens het platform dat bij de minst of geringste wijziging #ophef veroorzaakt. Zo ook vorige week toen het plotseling een experiment live zette dat een enorme -visuele- impact had: een ❤️ verving de ⭐ en we gingen ‘vind ik leuken’ in plaats van favven!

twitter-heart

Volgens velen was dat een stomme zet, de nieuwe Twitter polls werden volop ingezet en daaruit bleek ook dat een meerderheid liever de ster had dan het hart. Maar zoals wel vaker is een uitkomst van een poll niet toonaangevend, want wat blijkt: sinds de introductie van het hart is het gebruik van de feature met 6% gestegen. Tenminste, volgens @kevinweil, Twitters Senior Vice President of Product tijdens een evenement dat Twitter gisteren hield:


Hij gaf ook meer inzicht in het hoe en waarom:

“We put a lot of thought into a change as fundamental as replacing star with heart. We tested it a bunch of different ways across a bunch of different countries. Trying different icons, different words. The heart is a universal symbol. It’s a much more inclusive symbol.”

Nieuwe gebruikers zouden zelfs in 9% van de gevallen een dergelijke actie uitvoeren…

Persoonlijk gebruik ik de functionaliteit, die verders niet veranderd is, gewoon nog als “Lees Later”. En ik denk dat anderen dat ook doen; omdat ik het meest tweetbot gebruik zie ik die hartjes zelfs niet 🙂

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1 comment on “Twitter hart zorgt voor 6% toename gebruik”

  1. Pingback: Twitter hart zorgt voor 6% toename gebruik | Tw...

Comments are closed.