Tweet analyse nu ook in mobiele app, maar beperkt…

Eerder dit jaar schreef ik al over een test die Twitter uitvoerde in de mobiele app waarbij je in een tweet een knop kreeg waarmee je de engagement (klik, retweets ed) kon zien die die tweet gekregen had. Gisteravond werd de test breed uitgerold naar iedereen. Je hoeft zelfs de app niet te updaten!

tweet-analyse-in-mobiele-tw

In bovenstaande afbeelding zie je van links naar rechts: de tweet in kwestie, de tweet in detail (in je timeline swipe naar links of via je profiel klikken op de tijdcode) en dan de details van de analytics.

Die is niet compleet, dus hieronder nog even de volledige afbeeldingen naast elkaar:

tweet-analyse-in-mobiele-t2

Als je op de knop klikt voor de analytics, dan zie je eerst twee getallen oplopen. Eerst het totale bereik, dus het aantal mensen dat je tweet heeft gezien (doorgaans zo’n 10% van je volgers) en het engagementgetal. Dat laatste is de optelsom van alle acties die met je tweet zijn uitgevoerd.

Daaronder de uitleg, maar vrij summier zoals ik dadelijk laat zien. Een afbeelding voor aantal views en uitleg, een wereldbol die laat zien hoeveel klik en een timeline met uitgeklapte tweet voor uitvouwen van je inline media.

Maar als ik kijk wat de tweet deed via het al eerder uitgerolde analytics platform op het web dan zie je de verschillen:

Schermafbeelding 2014-12-23 om 09.12.52

Het aantal details is hier veeleer groter en ook interessanter. Hier zie ik hoeveel mensen op mijn profiel doorkeken, hoeveel mensen de tweet via mail deelden en zo nog meer gedetailleerde informatie.

Tweet analytics in mobiel is een leuke toevoeging, maar voor de ‘professionele’ gebruiker is de webversie veel informatiever. daar kun je de getallen zelfs exporteren naar een CSV file en in bijvoorbeeld Excell analyseren.

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •