Test de deelbaarheid van je tweets vóór je ze verstuurt!

Wie zakelijk actief is op Twitter denkt als het goed is na over de tweets die verstuurd worden. Elke tweet dient een bepaald doel; van een harde call2action om iets te kopen/ bestellen tot tweets die de lezers een goed gevoel over de dienst of het product moeten geven. Maar het succes van die tweets kun je echter meestal alleen achteraf bepalen. Zou het niet mooi zijn als je twee tweets met elkaar zou kunnen vergelijken en vooraf ontdekken welke ‘beter’ is! Een nieuwe tool wil dat gaan bereiken…

viral-marketing-tweet

De tool in kwestie heet Retweet More en is het resultaat van een onderzoek van National Science Foundation en Google. In het onderzoek werd een algoritme ontwikkeld op basis van miljoenen tweets en de interactie die die ontvingen.

Bepaalde woorden, zinsconstructies en onderdelen zorgen ervoor dat een tweet vaker gereten wordt, meer faves krijgen etc. Na de analyse wordt het algoritme losgelaten op de tweets die je via de tool kunt testen. daarvoor krijg je twee tekstvlakken:

Schermafbeelding 2015-02-18 om 10.21.14

Als je beide teksten hebt ingevoerd klik je op ‘Wich is better?’ en dan krijg je het resultaat:

Schermafbeelding 2015-02-18 om 10.21.50

Volgens het algoritme zou de rechter versie, in groen, 56% kans hebben om ‘beter’ te zijn dan de rode tekst links.

Ik vrees dat mijn test niet geheel goed zou gaan, de tool is Engels en het algoritme is denk ik ook gebouwd op basis van Engelse teksten in tweets dus mijn Nederlandse versie is op zijn best gemankeerd.

Maar interessant vind ik het wel. Op basis van dit algoritme zouden specifieke taal gebonden afgeleiden gemaakt kunnen worden en Twitter zou dit bijvoorbeeld in hun ads platform in kunnen bouwen.

Dan krijgen adverteerders de mogelijkheid om tweets vooraf te laten beoordelen op basis van het algoritme, op basis van A/B testen (promoted tweets hoeven niet in de ‘normale’ timeline getoond te hoeven worden) zou het algoritme steeds verbeterd kunnen worden en op die manier scoren de tweets van adverteerders steeds beter. En aangezien Twitter afrekent op basis van interactie verdient twitter ook steeds meer per adverteerder; en met een beetje mazzel is de consument er ook bij gebaat en hebben we een win-win-win situatie!

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 comments on “Test de deelbaarheid van je tweets vóór je ze verstuurt!”

  1. Pingback: Twitter analytics heeft nu dashboard homepage | Herman vindt…

  2. Pingback: Test de deelbaarheid van je tweets vó&oa...

Comments are closed.