Bing toont aantal Twittervolgers in adv zoekresultaten

Vroeger, sprak de oude man, toen Google en twitter nog vriendjes waren kon je via Google’s ‘Realtime Search’ zoeken in updates van alle grote socialmedia platformen. Nadat Google en Twitter ruzie kregen over de toegang tot de FireHose stierf die optie een snelle dood. Maar Bing en Twitter zijn nog steeds (of moet ik zeggen weer) vriendjes en daarvan kun je nu een nieuwe test zien. Bing toont in hun advertenties rond zoekopdrachten namelijk hoeveel volgers een bepaald account heeft op Twitter!

bingads-twitter

De test werd ontdekt door The SEM Post, in bovenstaand voorbeeld zie je het in actie.

Bij relevante zoekopdrachten komen, zoals op bijna elke zoekmachinene, niet alleen de organische resultaten, maar ook de betaalde advertenties. In die advertenties wordt nu getoond hoeveel volgers het Twitteraccount van de adverteerder heeft. Een nieuwe vorm van ‘socialproof”? Het aantal volgers lijkt daarmee iets te willen zeggen over de betrouwbaarheid van de leverancier 9als die tenminste geen volgers gekocht heeft).

Mensen die zoch ooit verdiepten in Google+ herkennen die wellicht, via het Authershop programma kregen zoekopdrachten ook relevante informatie over hoeveel connecties de schrijver in Google+ had. dat programma is inmiddels weer bijna volledig uitgekleed 9net als G+ zelf overigens).

Of dit Bing experiment doorgezet wordt of eenzelfde stille zwanenzang zal krijgen moeten we nog gaan zien…

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 comments on “Bing toont aantal Twittervolgers in adv zoekresultaten”

  1. Pingback: Bing toont aantal Twittervolgers in adv zoekres...

Comments are closed.