Blog

Mooie nieuwe campagnes, creatieven leven zich uit!

Afgelopen week de nodige drukte, de vakantie is bijna voorbij. Daarom vandaag nog even twee campagnes die ik voorbij zag komen en die de moeite waard zijn om kort te bespreken. Kort, want persoonlijk denk ik dat de ervaring van de campagne de beste beleving is, omdat je dan je eigen oordeel kunt vormen. En wat ik mooi, leuk en goed vind, is nog geen garantie dat een ander dat ook vind… Toch?

Lees meer

Hoe maak je een ramp inzichtelijk?

De laatste weken horen en zien we veel over de ramp in Pakistan. Wie nog niet gedoneerd heeft mag dat nu even doen, dan wacht ik wel even….

Weer terug, dank. Je hebt zojuist laten zien dat jij een betrokken wereldburger bent! Want hoe je ook denkt over Pakistan, het klimaat of moslims… Het gaat hier wel om mensen die zwaar getroffen zijn, en de omvang van de ramp zal de komende weken pas écht duidelijk worden.

Daarom hierbij even een link die je door kunt sturen aan al die criticasters die denken dat ze met een of ander wel of niet steekhoudend argument miljoenen mensen in de letterlijke drek kunnen laten zitten. Benieuwd naar de omvang van de ramp? Kijk eens hoe die eruit ziet als hij zou plaatsvinden waar JIJ toevallig woont:

Lees meer

Scoren door niet te scoren

Wie heeft de meeste volgers, wie de meeste views, wat wordt het meest geretweet en vooral: Hoeveel ‘vrienden’ heb je op Hyves of Facebook. Het lijkt soms wel of social media alleen maar gaat om meer, beter, grootst. En als het dan op video’s aankomt is er maar één KING: YouTube. Niet voor niets heeft Google dat videoplatform gekocht terwijl ze zelf ook een platform voor video’s hebben.

Lees meer

Inzoomen op miljoen populairste websites

Alexa, de site die van duizenden, zoniet miljoenen, websites het verkeer meet onderzocht begin 2010 wat de miljoen meest bezochte websites waren. Op zich een leuke bezigheid als je toch op een enorme stapel data zit, maar wat ik vanmorgen zag maakt zo’n kale opsomming tot een spel waar je een paar minuten gefacineerd naar zit te kijken: Icons of The Web. Inzoomen op die miljoen websites en rondklikken naar vreemde, bekende of opvallende zaken. Het is zoiets als StumbleUpon in een plaatje!

Lees meer

Even afreageren: waar blijft Nederlandse Spider-Man?

Ik spaar Spider-Mans… of eigenlijk moet ik zeggen spaarDE > v.v.t., want sinds enige tijd zijn de periodiek verschijnende comics van onze favoriete muurkruiper niet meer in de Nederlandse vertaling te krijgen. En dat terwijl er volgens mij heel wat Spider-Man fans in Nederland rondlopen die graag in één of andere vorm eens per maand of desnoods driemaandelijks een update van de webslingeraar zouden willen kopen.

Lees meer

Ieder zijn hobby…

Mijn favoriete Peroxide Prins (NOT) en zijn aanhangers hebben het regelmatig over zogenaamde ‘Linkse Hobby’s’. Nu ken ik zijn retoriek inmiddels wel, dus verstaat hij onder Linkse Hobby’s alles waar hij tegen is.

Neem bijvoorbeeld de Publieke Omroep; dat is een Linkse Hobby. Nu kan ik dat van de Vara wel begrijpen, en ook de VPRO zou je met enige goede wil (sic) hieronder kunnen scharen. Maar de EO, de TROS en de AVRO? En dadelijk zijn WNL (Wakker Nederland van de Telegraaf) en Powned (ook van de Telegraaf) dadelijk ook Linkse Hobby’s? Het zegt meer over degene die die uitspraken doet, dan over degene waar het over gaat.

Dat neemt niet weg dat nu hij straks wellicht mag gaan gedogen (duim duim duim van niet) we straks allerlei Linkse Hobby’s moeten gaan missen misschien. Dat maakt mij, en waarschijnlijk ook een stel anderen, niet erg gelukkig.

Welke Linkse Hobby ga jij missen?

Welke Linkse Hobby ga jij missen?

Lees meer