Mooie nieuwe campagnes, creatieven leven zich uit!

Afgelopen week de nodige drukte, de vakantie is bijna voorbij. Daarom vandaag nog even twee campagnes die ik voorbij zag komen en die de moeite waard zijn om kort te bespreken. Kort, want persoonlijk denk ik dat de ervaring van de campagne de beste beleving is, omdat je dan je eigen oordeel kunt vormen. En wat ik mooi, leuk en goed vind, is nog geen garantie dat een ander dat ook vind… Toch?



De eerste campagne is een YouTube campagne van Tipp-Ex, het verhaal erachter is wel leuk, een jager wordt overvallen door een beer en kan hem niet neerschieten. Hij vraagt aan jou wat te doen? De opties die je geeft worden nagespeeld. Erg leuke uitvoering van een beproeft concept. Het blijft steeds een spel om woorden te zoeken die niet in de database zitten. ‘Fucks’ werkt zoals je hierboven ziet, maar ’tweets’ werkt niet. Welke niet-werkende heb jij ontdekt? Oh ja, als je te lang wacht komt er nog een herinnering merk ik terwijl ik dit schrijf met de pagina op de achtergrond! Goed bedacht!!

De tweede camapgne is een nieuwe uitvoering van de bekende ‘Got Milk‘ campagne. Got Milk is de Amerikaanse manier om mensen meer melk te laten drinken omdat het gezond zou zijn. De campagne loopt al jaren en scoorde internationale bekendheid door allerlei bekende mensen met een ‘melksnor’ te laten figureren. Een Google Search op Got Milk levert daar fraaie voorbeelden van. Sorry voor de parodieën ertussen.

De nieuwe Got Milk campagne is een prachtig vormgegeven spel getiteld: Get The Glass Het duurt soms even voor het spel helemaal geladen is, maar dan is het ook echt het wachten waard. In een soort ganzenbord-omgeving moet je een mafiose familie helpen om het melkglas te bemachtigen. Allerlei tussenopdrachten maken het spel erg grappig en omdat je gebruik maakt van een dobbelsteen kun je het meermaals spelen voor je alle vakjes en opdrachten gezien hebt.

Of het werkt als campagne-uiting weet ik niet; ik dronk al melk!

Als afsluiten nog even een link naar iets geheel anders: Maak van je 404 error page een belevenis

Mijn favoriete error pagina is een depressieve webserver overigens.

Deel dit artikel met je volgers/ vrienden

1 reactie on “Mooie nieuwe campagnes, creatieven leven zich uit!”

  1. Pingback: Hoe kom ik op Twitters ‘Suggested for You’ lijst? | Twittermania

Reacties zijn gesloten.