Testimonials | Portfolio

Natuurlijk kan ik hier ronkende verhalen houden over hoe ik wie geholpen heb bij wat, maar zo werk ik niet. Daarom een opsomming van een aantal aansprekende klanten die de diverse mogelijkheden die ik biedt tonen en  hoe zij dat ervoeren. In hun een woorden…

Testimonials

NLkabel

logo.nlkabelSamen met Herman heeft brancheorganisatie NLkabel zich de afgelopen 2 jaar omgevormd tot het digitale kenniscentrum met betrekking tot de kabelsector. Herman heeft ons bijzonder kundig bijgestaan in de zoektocht naar een effectieve vorm van contentcuratie, -productie en – (social) distributie. Onder aanvoering van Herman hebben we zodoende een geraffineerde social media strategie ontwikkeld. We winnen zijn adviezen over onze online presence op structurele basis in, bijvoorbeeld wanneer het gaat om nieuwe contentproductie en nieuwe vormen van social distributie.

Daarnaast heeft Herman ons geholpen met het inrichten van een toegankelijke structurele monitor van de belangrijkste statistieken over bezoek van onze websites en de impact van onze social posts. Met het oog op SEO-optimalisatie en verbetering van webdesign heeft hij ons naar volle tevredenheid tevens bijgestaan in het proces van redesign van nlkabel.nl. Case NLKabel

Mathieu Andriessen, Algemeen Directeur | NLkabel

Brakel Atmos

brakel-atmosHerman Couwenbergh is een goeroe als het gaat om sociale media. Hij heeft ons geholpen bij de implementatie van sociale media in onze organisatie. Herman ontwikkelde en verzorgde voor Brakel zowel een praktische basis- als vervolgtraining LinkedIn. Interactie en praktische toepassingen stonden hierbij centraal.

Herman is een prettige, inspirerende persoonlijkheid die moeiteloos schakelt tussen mensen met geen en veel ervaring met sociale media. De reacties van de cursisten waren dan ook zeer positief. Wat ik verder erg prettig vind aan de samenwerking met Herman is dat hij altijd bereid is om je te helpen. Weet hij iets zelf niet, dan verwijst hij je door naar anderen die het wel weten. Kennisdeling en betrokkenheid zijn termen die Herman typeren. Ik werk dan ook graag met hem samen.

Helma de Klein, Manager marketing en communicatie | Brakel Atmos

ROVA

rovaOp 6 juni 2015 heeft ROVA het seminar 100-100-100 georganiseerd. Het congres was het klapstuk van het 100 dagen durende project waarin meer dan 400 gezinnen zich hebben gecommitteerd afvalvrij te leven. Tijdens deze dag hebben we de resultaten van het experiment gepresenteerd aan de deelnemers, branchegenoten, de verpakkingsindustrie en overheid. Dit hebben we op creatieve wijze gedaan met behulp van Herman Couwenbergh.

Eén van de onderdelen van het seminar was een paneldiscussie waarbij de afvalbranche, de overheid, de verpakkingsindustrie en consumenten aan tafel zaten. Om het publiek in de zaal ook invloed op de discussie te geven hebben we Herman ingeschakeld. Herman heeft mij geattendeerd op het gebruik van ‘Mentimeter’. Met deze slimme tool kon het publiek reageren op stellingen die werden gepresenteerd op de schermen in de zaal. Daarbij konden we realtime de score bijhouden. Aan de hand van de reacties op de stelling ging de discussie op tafel verder.

Daarnaast heeft Herman er aan bijgedragen dat we op 6 juni tijdens het seminar op een gegeven moment treding waren op twitter met #afvalvrij.

Ik heb Herman als een echte professional ervaren. Er was een duidelijk plan van aanpak vooraf, Herman was via elk denkbaar communicatiekanaal bereikbaar, daarnaast verliep de samenwerking met de organisatie die aanwezig was voor de audiovisuele middelen perfect en na afloop kreeg ik een duidelijk overzicht met de behaalde resultaten.

Mark de Weerd, communicatieadviseur | ROVA

UvA

uvaHerman heeft een gastcollege (in het Engels) verzorgd voor mijn Masterstudenten Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam.

Zijn verhaal ging over de manier waarop je medewerkers van een B2B-organisatie actief laat zijn op sociale media, in dit geval LinkedIn. De nadruk van zijn college lag vooral op het complexe proces dat hieraan ten grondslag ligt en hoe je medewerkers, alle lagen uit de organisatie, gemotiveerd krijgt dat ze er ook echt mee aan de slag gaan op de gewenste manier. Het was een diepgaand maar toch zeer concreet verhaal hoe je dit het beste kunt aanpakken en tegen welke valkuilen je oploopt.

Verder bezit Herman een goede dosis humor, waardoor het aangenaam is om zijn verhaal te horen. Herman wist de studenten makkelijk een uur te boeien met zijn goede verhaal en manier van vertellen. Voor herhaling vatbaar!

Dr. Suzanne de Bakker, Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam

Portfolio

Dat zijn natuurlijk niet mijn enige klanten, hieronder vind je enkele organisaties waar ik me ook al voor mocht inzetten:

wena Wena Uitzendburo

LinkedIn training en consultancy

 

adversitementAdversitement

Interne activatie gebruik social media

 

 

Digital Power

Social media Training en Twitter video-training voor Digital Power Academy op StudyTube.nl

 

Logo_Hendriks_CoppelmansHendriks Coppelmans

LinkedIn training DGA en MT

enexsisEnexis

Social media inspiratiesessie voor medewerkers klantenservice B2B

 

 

 

Maek logosMaek

Quickscan + Online strategisch document en daarna consultancy

 

 

 

Rabobank_logoRabobank

Diverse werkzaamheden bij diverse lokale vestigingen oa Brainstorming over projecten, social media activatietraining ed

 

 

 

VENZO_site_182x29pxVenzo

Vrijwilligersorganisatie in A’dam ZO waar ik meermaals per jaar social media platform presentaties verzorg voor organisaties, bedrijven en personen in 020

 

witloxWitlox VCS

Social media inspiratie presentatie en LinkedIn workshops

Logos-Global-In-Thumbnail-Ministerie-van-Buitenlanse-Zaken-150x150Ministerie van Buitenlandse Zaken

Twitter workshops (3 verschillende niveaus) voor diplomaten tussen twee plaatsingen

 

 

 

Natuurlijk zijn dit niet al mijn klanten, maar ze geven wel een goede indruk van de breedte van bedrijven/ organisaties waarvoor ik heb mogen werken en de aard van de verschillende manieren waarop ik ze heb kunnen bijstaan.