Presentaties | workshops

Presentaties / workshops over social media

Social media zijn een hype, maar geen onbelangrijke. Niet voor niets laat een zoekopdracht naar ‘presentaties / workshops social media‘ bijna 250.000 hits zien! Voor steeds meer consumenten is deze nieuwe vorm van mond-tot-mondreclame belangrijk. Daarom is het zaak dat jouw onderneming actief is op deze kanalen… tenminste; als je bereid bent er tijd en moeite in te steken!

  • Wie bij mij aanklopt met de vraag “Hoe kan ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk volgers krijgen?” komt waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Daar doe ik niet aan mee.
    Social media gaan mijns inziens namelijk helemaal niet over veel, maar veel meer over goed!
    Veel volgers op Twitter zegt helemaal niets, de juiste volgers des te meer. Volgers die interesse hebben in je product of dienst, die er iets mee doen, wellicht zelfs aanbevelen.
    Het krijgen van veel volgers op Twitter is geen grote kunst, daar zijn tools voor en zelfs accounts die beloven iedereen terug te volgen die ze volgt. Maar dat is hetzelfde als een folder voor een aquarium in de bus doen bij alle Nederlanders. Ja natuurlijk, er zullen ook aquariumliefhebbers tussen zitten, maar ik denk dat een gerichte verspreiding effectiever én kostenefficiënter is!
festivak 2014 antwerpen

Tijdens Festivak in Antwerpen mocht ik optreden in deze prachtige zaal (Klik op afbeelding voor grote versie)

De presentaties die ik geef gaan over social media in het algemeen of meer specifiek over het gebruik van Twitter en LinkedIn. Voor grotere groepen geef ik inzichten in mijn praktijkervaringen, met voorbeelden van hoe je wel en niet te gedragen op socialmediakanalen. Maar verwacht vooral geen pasklare brokken, tijdens presentaties betrek ik de aanwezigen er actief bij. Zo ontstaan vaak interessante praktijkcases die steeds wisselend kunnen zijn.

Algemene presentaties over social media gaan in op de kansen en mogelijkheden die de diverse kanalen ondernemers bieden. Gerichte Twitter- en LinkedInpresentaties gaan dieper in op de mogelijkheden van die specifieke kanalen. Presentaties zijn vanaf 15 tot 500+ bezoekers mogelijk, afhankelijk van de samenstelling van het publiek en het doel van de bijeenkomst.

Ook experts moeten blijven leren, hier presenteer ik de laatste ontwikkelingen voor bijspijkercursus social media managers

Ook professionals moeten bijblijven. Hier praat ik socialmedia managers bij tijdens hun opfriscursus

Een workshop is, zoals het woord al zegt, werken. De workshops zijn voor kleinere groepen waarbij ik interactief inga op de specifieke kanalen. Een workshop met beginners kan dan bijvoorbeeld beginnen met het aanmaken van een account of registreren voor het specifieke kanaal. Voor mensen die al actief zijn op die kanalen bestaat een workshop uit de kleine kunstjes, trucs en tips om er nóg effectiever gebruik van te maken.