Consultant MKB, zp’er of kleine organisatie

Een consultant denkt mee over de mogelijkheden en beperkingen

De wereld van digitale communicatie gaat snel, ontwikkelingen volgen elkaar in ras tempo op en de ene hype is nog niet afgelopen of de andere staat reeds te dringen aan de deur. Voor de zp’er, mkb’er en niet al te grote organisatie is het dan makkelijk als er een kennis-van-zaken-hebbende consultant op afroep beschikbaar is.

Als consultant begeleid ik u graag bij uw online communicatie

Een consultant verkoopt niet, maar helpt

Grote organisaties hebben op de communicatieafdeling wellicht gespecialiseerd en ervaren personeel op het gebied van online marketing en socialmediamonitoring van alle digitale kanalen waarop men actief is. Maar kleinere bedrijven hebben hier de mankracht niet voor. Laat staan de tijd om alle ontwikkelingen te volgen en op hun waarde in te schatten.

Daarvoor kun je me inhuren, ik ga als het ware óp de stoel van de ondernemer zitten om te kijken waar de zuur verdiende euro’s het best geïnvesteerd kunnen worden om maximaal effect te hebben. Of het nu gaat om de mogelijkheden van een bestaande website met minimale wijzigingen zo aan te passen dat deze maximaal rendeert, óf om een geheel nieuwe website vanaf de grond opnieuw opbouwen met alle toeters en bellen die bij kunnen dragen aan de ondernemersdoelstelling.

Samen met de eigenaar kijk ik eerst wat de wensen én de mogelijkheden zijn. Niet alles wat kan, móét ook gedaan worden.

  • Als social media als Twitter en Facebook mogelijkheden bieden, maar de organisatie is niet in staat om adequaat de socialmediakanalen te monitoren, te reageren op vragen die via die kanalen gesteld worden en om die snel en efficiënt te beantwoorden, dan is het geen goed idee om daar actief te worden! Dan is het beter om ervoor te zorgen dat bezoekers van de eigen pagina’s de juiste knoppen hebben om die pagina’s te delen op hun eigen sociale netwerken. Daarmee worden zij ambassadeur van je product of dienst.

Op die manier weet de klant zich verzekerd van advies dat niet gaat om het verkopen van zoveel mogelijk toeters en bellen, maar over wat wel en niet haalbaar is.